До една година ще бъдат пуснати първите станции на третата линия на метрото

Това потвърди столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строежа на новата отсечка на подземната железница, съобщава „Канал 3“.

За да продължи той обаче, първа линия на метрото няма да се движи през центъра този уикенд. 

От петък вечер до неделя вечер ще бъде затворена метростанция „Софийски университет”. Така крайни станции „Сердика” и „Национален стадион Васил Левски” ще бъдат крайни за движещите се съответно от „Обеля” и от „Младост”.

За тези три дни от Столична община ще пуснат заместващ автобус.

„Метрото ще се спре преди края на работния ден в петък и ще се пусне преди началото на работния ден в понеделник. Това спиране е необходимо заради безопасността на гражданите”, обяви Йорданка Фандъкова.

„За тези два дни машината ще успее да премине през участъка, така че наистина да се работи по план. И само след една година, столичани да се радват на първия участък от третата линия на метрото. Очакваме тя да обслужва 130 хил. души дневно, които да могат да ползват най-удобния транспорт, “ обясни още тя.

През есента на 2019 г. трябва да бъдат пуснати станциите от бул. „Патриарх Евтимий” до „Красно селе”. До края на тази година трябва да бъде готово и депо „Земляне“.

„Тук са вече 9 от 20-те метровлакове, като очакваме в понеделник да пристигне и 10-ият, за да могат да се оборудват, обработят и да се включат в движението на метрото след 1 година. Към момента 76% от дейностите по етап 1 са изпълнени, над 80% са изпълнени дейностите на тунелпробивната машина. Условията на работа при третия лъч на метрото са доста тежки, но все пак се работи по план. Между 15 и 20 метра на ден преминава тунелпробивната машината и вече е пред бъдещата метростанция на „Орлов мост“, обясни кметицата.

„Първите спирки на експлоатация на третия лъч на метрото ще се пуснат през есента на 2019 г. От кръстовището на „Патриарх Евтимий“ и „Граф Игнатиев“ до кв. „Красно село“, първите пет станции трябва да тръгнат в края на септември следващата година”, поясни директорът на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев.

„Това са и сроковете на проекта, макар че има доста големи трудности при изпълнението му. През 3 километра от линията на метрото минават реки. От участъка на „Красно село“ и бул. „България“ се откри река, която е на няколкостотин хиляди години.

Пясъкът е размит и се налага машините твърде често да сменят зъбците, защото мократа почва ги изяждаше. Голямо предизвикателство са и подпочвените води, геоложките условия. Това се преодолява с конкретни технически мерки. Независимо какви са условия на работа, те трябва да се преодолеят”, допълни шефът на метрото.

Коментари

коментара

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Моля попълнете вашето име тук